A Biblia egyre kelendőbb,
de nehéz megfejteni az okát


Egyesek szerint vagy a szorongás az oka a megugró eladásoknak, vagy az influenszerek, de talán a Hallow-alkalmazás főszerkesztője, Alex Jones véleménye esik a legközelebb az igazsághoz: „Isten valamit igazán nagyon jól csinál.”


A Szent Biblia, a legelső nyomtatásban megjelent könyv eladása fellendülésben volt 2024-ben. Egy mostanában megjelent adat szerint az Egyesült Államokban a Bibliát úgy elkapkodják, hogy szinte eltűnik a polcokról, de bár megújult érdeklődést tapasztalunk a keresztény Szentírás iránt, nem egészen világos, mi okozza ezt az újkeletű népszerűséget.

A Wall Street Journal egyik cikkéből kiderül, hogy a Biblia eladási aránya 22%-kal emelkedett az előző évihez képest. Ez a szám éles ellentétben áll az Egyesült Államokban eladott összes többi könyv számával, amely csupán 1%-kal magasabb a 2023-as évinél.

A Journal mindenféle magyarázatokkal állt elő az eladási szám hirtelen emelkedése miatt, az új és jobb marketingkampányoktól kezdve a világ miatti aggodalmakig és a remény iránti vágyig.

Amy Simpson a Tyndale House Kiadótól azt nyilatkozta a WSJ-nek, hogy a Biblia eladásának növekedése nagyrészt a Z generáció tagjainak köszönhető, akik közül az idősebbek most tartanak a húszas éveik közepén.

„A Biblia állapota 2023-ban” című felmérést hozta fel bizonyítékul, amely kimutatta, hogy a Z generáció 44 %-a kíváncsi Jézus Krisztusra és a Bibliára. „Ez a generáció valami szilárdabbat keres,” mondta Simpson.

Alex Jones, a népszerű Hallow ima-alkalmazás társalapítója és ügyvezető igazgatója így nyilatkozott a Fox Business-szel készült interjúban:
„ez az újkeletű érdeklődés az isteni gondviselés eredménye. A Nemzeti Eucharisztikus Megújulás sikerére utalva állította: „Isten valamit igazán nagyon jól csinál.”
Így folytatta:
„Az az érzésem, hogy valódi megújulás van folyamatban. A saját életemben is megéreztem. Elszakadtam a hitemtől, majd visszatértem, eleinte ezért is kezdtük el a Hallow-t, és azt látjuk, hogy mindenféle életállapotú emberek ezrei látogatják ezt az alkalmazást és térnek vissza a hitükhöz.”
A Zenit egy felmérése más tényeket is bemutat, mint például a közösségi média influenszereinek növekvő népszerűségét és sokak által követett celebek tanúságtételét a hitükről. Ezt egy kicsit nehezebb elfogadni, mivel számottevő csökkenés mutatkozott a celebek véleménye iránti érdeklődésben az elmúlt évben. A streamelők viszont egyre hitelesebbé válnak, de közülük kevesen képesek befolyásolni a könyvek eladását 22%-kal.

A Washington Times egyik véleménycikkjében Everett Piper szerint a Z generáció egyszerűen csak eltávolodik a kulturális korszellemtől, a „zeitgeist”-től. Az egyik legjobb megjegyzése a felelősöknek a „régi könyvekhez” való általánosan negatív viszonyulására vonatkozott.

Például egy iskola az Ontario állambeli Mississaugában az összes olyan könyvet eltávolította a könyvtárából, amelyet 2008 előtt adtak ki, mert nem akarták, hogy bármi, ami régi vagy korszerűtlen, befolyásolja a tanulóikat.

Minden felnőtt emlékezhet a kamaszkorából, hogy a legjobb módja annak, hogy rávegyék egy könyv elolvasására, ha elveszik tőle, vagy megtiltják, hogy elolvassa. Bizonyos mértékű lázadás természetesnek tekinthető a vezetők és negatív hozzáállásuk ellen, sőt a Biblia nyílt elutasítása a fiatalabb generációkat még kíváncsibbá teheti az üzenete iránt.

Piper kifejezte azt a véleményét is, hogy a Z generáció tapasztalta az X generációnak és az ezredfordulósoknak lekicsinylő értékelését a Biblia mondanivalóját illetően, és tanultak azok hibáiból.

Nehéz dolog eltalálni, mi az igazi oka a Biblia-eladások hirtelen emelkedésének, és fontos azt is megállapítani, hogy ha több Biblia kelt el, az még nem jelenti azt, hogy többen is olvassák a Jó Könyvet. Ennek ellenére, sok ember könyvespolcán jelent meg a Biblia, amely tavaly még nem volt ott, és ez egy lépés lehet a jó irányba: visszatéríteni a fiatalabb generációt a hithez.



Aleteia
fordította: Demény Anna
fotó: Pexels
forrás: ZARANDOK.MA