Semmi sem oly csodálatos, mint az Eucharisztia

Idézetek az arsi plébánostól



Bűneink csupán homokszemek az isteni irgalmasság óriási hegycsúcsa mellett.

Amikor a pap feloldoz bennünket, csak egyetlen dologra kellene gondolnunk, hogy a Jóisten vére kiömlik a lelkünkre, hogy megmossa, megtisztítsa és olyan széppé tegye, mint amilyen megkeresztelésünk után volt.
Az összes műalkotás együttvéve sem ér fel a szentmiseáldozattal, mert azokat az ember alkotta, a szentmise viszont Isten műve.
Semmi sem oly csodálatos, mint az Eucharisztia.
Az imádság édes barátság, felfoghatatlan bizalom… Egy gyermek gyengéd párbeszéde az édesapjával.
Az Jóisten nem a hosszú, még csak nem is a szép imádságokra tekint, hanem azokra, amelyek a szív mélyéből jönnek nagy alázatossággal és igaz vágyakozással Isten tetszése iránt.
A személyes ima olyan, mint a mezőn itt-ott szétszórt szalma. Ha meggyújtják, a lángja nem sok meleget ad, de ha összegyűjtik, az égig lobog a lángja. Ilyen a közösség imádsága.
A helyes imádkozáshoz szenteltvízre van szükségünk, hogy elűzzük a démont, és keresztet kell vetnünk, miközben ezt mondjuk: „Istenem, ezzel a szenteltvízzel és Fiad, Jézus Krisztus drága vérével tisztíts meg engem és mosd le minden bűnömet.” Meggyőződésünkké kell váljon, hogy ha ezt hittel tesszük, minden bocsánatos bűnünk törlődik.
Mily kedves Számára az a röpke negyedóra, amelyet különféle hasznos vagy szükségtelen elfoglaltságainkból csípünk le azért, hogy imádkozhassunk.



vision2000.at
fordította: Klausz Eszter
fotó: Pexels
forrás: ZARÁNDOK.MA





Az Ars-i plébános — Vianney Szent János élete

A mai ember, de még az egyháziak közül is sokan, csüggedéssel szemlélik, hogy munkájuk és evangelizációjuk nem jár kellő eredménnyel.



Pedig sem az emberi munka áldott gyümölcse, sem az eredményes evangelizálás nem érhető el áldozat imádság (Mk 9,29), és az evangéliumi élet személyes megélése nélkül!

Vianney Szent Jánost sokan tanulatlannak tartják, mégis nagy szónok volt, mert a lélekből beszélt!

Külseje lebilincselő volt. Széles homlokát ragyogóvá tette hófehér haja, éles arcvonásai komoly életszentségről tanúskodtak. Tüzes tekintete valami természetfölötti erőt sugárzott, amely előtt meg kellett hajolniuk a legbüszkébb felvilágosultaknak és a hit konok szkeptikusainak is.

Azok, akik megszólták egyszerű, hívságmentes papi öltözékéért, akik ésszerűtlennek tartották böjtjeit és szigorú aszketikus életét, azok is ámulattal hallgatták egyszerű, de sokat mondó szavait!

Gyakorta magas állású, tanult emberek is megrendültek egy-egy homiliáján, vagy akár csak néhány jó tanácsként mondott szaván.

Beszélt a szemével, a tekintetével, és sokakat megindított, meggyőzött a hallgatásával. Amikor a szószéken feltűnt sápadt, csontos és szinte áttetsző arca és felhangzott szerény, de éles hangja, olyan volt, mintha egy nagy bibliai alak, aki a próféták egyszerű nyelvén szól a néphez.

Mielőtt beszédbe kezdett volna, körüljáratta tekintetét a hallgatóságon s ezzel előkészítette az utat. Néhányszor ez a pillantás megállt valakin, mintha kutatna a lelke mélyén, gyökeréig átlátva azt. Hányan hitték ezek után, hogy csak nekik beszél, az ő gyarló­ságaikról! Hányan ismertek rá bukásuk, küzdelmeik és lelkiismeret-furdalásuk titkos történetére!

Látta, tudta és nem bírta elviselni, hogy sokan úgy halnak meg, hogy életükben figyelmen kívül hagyták az üdvösséghez nélkülözhetetlen evangéliumi életet. Életükben fel sem fogták az Üdvözítő személyesen őértük hozott szeretet-áldozatát. Ennél fogva persze nem ismerték meg önmagukat sem, és meg sem fogalmazódott bennük, hogy valójában mi végett is élnek.

Nem a könyvtár porában tanult, nem is a bölcsek ajká­ról az iskolapadban, hanem az imád­ságban Mestere lábainál, a szent­ségház előtt, éjjel és nappal. Mindezt addig amíg a tömegek meg nem fosztották a szabadsá­gától, hogy az idejével rendelkezzen. Ott tanult meg mindent. A hangjában, gesztusaiban, tekintetében és egész, átváltozott lényében olyan nem mindennapi fény és oly csodálatos erő tükröződött, hogy senki sem maradhatott közömbös, aki hallgatta.

Azok a képek és gondolatok, melye­ket Isten fénye világít meg előttünk, egészen mások, mint azok, melyeket a saját elménk munkájával alakítunk ki.

Egy ilyen világos és egyszerű taní­tás mellett, ilyen rendíthetetlen bi­zonyosság mellett, ahogy beszélt, még a legmegrögzöttebb szívekből is eltűntek a kételyek, és helyüket átvet­te a hit fénye. Ehhez pedig nem csak ima kellett, hanem áldozat és böjt is!

Az Ars-i plébánosban Isten kegyelmével, ez az áldozatos küzdelem kimunkálta ki magában azt a karizmatikus és hiteles személyiséget, hogy végül úgy hallgassák, mint egy új apostolt, akit Jézus küldött Egyházának, hogy a liberális korszellem lelki fölfordulásában meg­újítsa a Szentlélek erejét.

Bár keresztről, megalázódásról, szegénységről és bűnbánatról beszélt. a Krisztusért való áldozatvállalás utáni vágy­ról beszélt ‒ mint az Apostolok ‒, mégis szívesen fogadták az emberek!

Amikor istenszeretetről, alázatosságról, szelídségről, türelemről, és a bensőséges Mária-tisztelet elengedhetetlen szükségéről beszélt, élete példája adott súlyt szavainak. Könnyű annak másokat meggyőzni, akin látszik, hogy maga is éli. És ő élte!


forrás: SZERETETLÁNG