ÚJ TANULMÁNY A SZENT SINDONRÓL:

"NEM EGY ELHUNYT KÉPE, HANEM EGY ÉLŐ FELTÁMADÁSRÓL"

Dr. Bernardo Hontanilla Calatayud, a spanyolországi Navarrai Egyetemről megjelentetett a Scientia et Fides folyóiratban egy kiadatlan cikket arról a titokzatos alakról, amelyet a tudomány sosem magyarázott meg, a torinói Sindone-ra nyomtatva maradt. A szakértő szakdolgozata, hogy az alak nem egy inert személynek felel meg, mint hagyományosan gondoljuk, hanem egy élő embernek, aki felkel.


„Ebben a cikkben a Sindone di Torino által jelzett különböző életjelek jelennek meg. A hullamerevség kialakulása alapján elemezzük a Sindone-ra nyomott testtartást. Az arc barázdái arra utalnak, hogy a személy életben van. A torinói Sindone halál és élet jeleit mutatja annak az embernek, aki a képét lenyomva hagyta abban az időben, amikor még élt.”

Ez a kijelentés jelentősen illeszkedik Krisztus feltámadásának doktrínájába és más szakértők javaslataiba arról a pillanatról, amikor a kép a vászonra nyomtatva marad, mintha egy ismeretlen sugárzásnak felelne meg, amelyet addig a testből kibocsátottak.

„E cikk során a Sindone di Torinóra nyomtatott táblák sorát elemezzük, amelyek igazolhatják, hogy a lepelbe csomagolt személy még élt a képe lenyomata idején.”

A FIGURA TÜZESSÉGE ÉS TARTÁSA

Az elemzés során tanulmányozott első jellemzője a „kadaverikus merevség vagy büntetőhullás” jelenléte. Ez a merevség az elhunytnál „kezdetben az állkapocsban és a szemizmokban található, majd az arcra hat, és a nyakra jut. Később átterjed a mellkasra, a karra, a törzsre és végül a lábra” – mondta a szakértő. Ez a hatás a halál után 24 órával éri el maximális kifejeződését, és apránként, fordított sorrendben, körülbelül 36 órával a halál után kezd eltűnni, 12 órát vesz igénybe, hogy megszűnjön jelentősnek lenni. A sindone férfi által elszenvedett traumák súlyossága és a vérveszteség a halál után 25 perccel korai merevséget okozott volna, amely három-hat órával később éri el maximális kifejeződését. „A képen megjelenő merevség látszólagos jelei nem felelnek meg a klasszikusan tulajdonított halál utáni merevség jeleinek”.

A szakértő „nyak félreflexióját és a csípő, térd és boka ízületeiben aszimmetrikus félreflexiót” rögzített. A Sindone-ban regisztrált pozíció jellemzői nem felelnek meg annak a merevségnek, amelyet a testnek a keresztről lehúzva kellett volna éreznie”.

EGY EMELKEDÉSI SZEMÉLY HELYZETE

Az elemzésekben „30 és 40 év közötti, atlétikai fenotípusú férfiak, 1,70 és 1,80 m közöttiek közöttiek” tesztek szerepeltek. Amikor felkérték, hogy álljon a sindone férfihoz hasonló pozícióba, „a törzs hajlításában a kezek kificamodását a nemi szervek felé, a fej félreflexióját és egy lábszár kevésbé hajlékony növény támasztását mutatták belső forgás, mint amit a Sindone-ban megfigyeltek”.

A helyzet részletesebb elemzése azt mutatja, hogy a képen a felső végtagokban nem volt hullamerevség, ami ellentmondásos, mivel a kar izmai a keresztre feszítés során nagyobb nyomást bírtak el.

„A feszület merev testtartása jellemző félreflexióban a ponty alkarját és ízületeit érintené, ahogy azt sok holttestnél megfigyelhető” – emlékezett vissza Hontanilla, rámutatva, hogy az ujjak helyzete nem felel meg annak, amit egy hullától elvárnak. „Értelmes, hogy a sindonai hüvelykujjak hiánya is életjeleknek tulajdonítható, és nem csak a merev hulla bénulásának.”

ÉLŐBEN VISSZATÉREK ARCON

A képen látható vitalitás tesztet lehetett érzékelni az arcon, „nazogén és nasolabiális barázdák jelenlétével”, izomhatás okozta kifejezésvonalakkal, arcbénulásban vagy halál után eltűnni. „Egy friss holttestnél az arcizmok ellazulnak, a barázdák eltűnnek, a száj kinyílik. Ez a halál utáni petyhüdtség kezdeti pillanata” – mondta a szakértő, és befejezte:

„A lábaknál megfigyelt félreflexió aszimmetrikus testtartása, a fej félig tükröződése és különösen a nazogén barázdák jelenléte és a kezek nemi szervek területére való elhelyezése jelezheti, hogy olyan ember előtt állunk, aki elkezdi a mozgalmat: Kelj fel!”

A Sindone-i bizonyítékokkal összefüggő evangélikus szövegek elemzése a kép felvételének pillanatát helyezné „az első virrasztás vasárnapi (szombaton 19.00-21.00-ig) és a második virrasztás (21.00-tól éjfélig), vagy legfeljebb a harmadik virrasztás vasárnap (éjfélkor) hajnali háromkor a halál harmadik napján”.

SINDHON EREDETESSÉGE

Ha a Sindone hamis lett volna, a vérfoltok és egyéb ellenőrizhető tulajdonságok „aprólékos orvosi ismeretekkel, törvényszéki és képfeldolgozással rendelkező személy által készített igazi műalkotást igényeltek volna, és hogy a rendelkezésre álló technikákkal tökéletes hamisítást is tudott készíteni a 14. században”.

„A második lehetőség, figyelembe véve az evangélikus narratívát, hogy egy rabbihoz tartozó ruha, amelyet a római szokás szerint keresztre feszítették és korbácsoltak el a zsidó hagyomány szerint. És még hozzátehetjük, hogy a kép még élt, mivel halottra jellemző statikus jeleket tartalmaz, de dinamikus életjeleket is tartalmaz, ellentmondva a hullamerevség jeleinek természetes sorrendjének.”

A szakértő ezekben a jelekben látja Krisztus nyilvánvaló akaratát, hogy megörökítse a csodát. „Ha Sindon betakarta Jézus testét, okkal gondolhatjuk, hogy nem csak a halál, hanem a feltámadás jeleit is érdekelte volna nekünk ugyanabban a tárgyban. A haláltól a feltámadásig tartó időket elemezve, és az evangélikus narratívát követve úgy tűnik, Jézus Krisztus akkor meg akart halni, egybeesett a zsidó nép bárányáldozatával, elég időt számolva ahhoz, hogy holtteste elviselje a korrupciót. Ragaszkodunk a „körözött” igéhez, mert maga Pilatus is meglepődött, hogy nem halt meg hamar”.

IMÁDSÁG SINDON ELŐTT

Uram Jézus, Sindone előtt, mint egy tükörben,
a szenvedélyed és halálod rejtélyén elmélkedünk.

Ez a legnagyobb szeretet amivel szerettél minket,
amíg életed adtad az utolsó bűnösért.

A legnagyobb szeretet,
ami arra késztet minket, hogy életünket adjuk testvéreinkért.

Megvert tested sebein elmélkedjünk,
az egyes bűnök által okozott sebeken
Urunk bocsáss meg nekünk.

Alázatos arcod csendjében
minden ember szenvedő arcát felismerjük
Segíts nekünk, Uram.

A tested békéjében fekszik az anyaméhben

Meditáljunk a feltámadásra váró halál rejtélyén
Uram hallgass meg minket.

Te, aki mindannyiunkat megöleltél a kereszten,
és gyermekként bíztatok minket Szűz Máriára,
Ne hagyd, hogy bárki távol érezze magát a szeretetedtől,
és minden arcon a te arcodat látjuk,
ami arra hív minket, hogy szeressük magunkat,
ahogy Te szeretsz minket.



Az Aleteia a Gaudium Press ügynökség által közzétett anyagból>
+ Cesare Nosiglia - Torinói érsek - Ostension 2015
forrás: facebook.com/groups/981535672401454/permalink/1303410116880673